Temps de vacances… temps de practicar l’aeròbic!!!

www.1001consejos.com
http://www.1001consejos.com

L’aeròbic no passa de moda. Va ser el 1969 quan el doctor Cooper va publicar el llibre “Aerobics”, que es va convertir en l’origen de l’esport i en la base de tots els programes de fitness actuals.

L’aeròbic és un esport que s’engloba en la categoria de exercicis aeròbics. Aeròbic vol dir “amb oxigen”. Això significa que els exercicis aeròbics són els que estan dissenyats per augmentar la circulació d’oxigen en el teu cos. Utilitzen l’oxigen per cremar grasses i glucosa. Són el mateix que els exercicis cardiovasculars que recomanen els metges

La principal característica de l’exercici aeròbic és que es fa de forma moderada però contínua. Així el ritme cardíac augmenta fent que el cor bombegi amb més força la sang per tot el cos, oxigenant. Els exercicis aeròbics són bons per a la salut del cor, per a la circulació i pels pulmons. A més, són molt bons per cremar calories i com a part d’un pla per baixar de pes.

Beneficis d’exercicis aeròbics:

  • El cor treballa amb més eficiència i es fa més fort.
  • Ajuda a controlar el seu pes.
  • Redueix el risc en el desenvolupament de la diabetis, l’obesitat i les malalties del cor.
  • Hi ha un augment de colesterol bo i la disminució de colesterol dolent.
  • Augmenta el nivell d’endorfines.
  • Augmenta la capacitat del cos per a aprofitar l’oxigen i augmenta la capacitat respiratòria.
  • Contribueix a reduir i controlar el greix corporal.
  • Millora la força muscular i la flexibilitat.
  • Ajuda a evitar malalties cròniques com les del cor i la hipertensió.
  • Augmenta la resistència i li dóna més energia.
  • Millora el teu estat d’ànim i redueix el risc de depressió, estrès i ansietat.
  • Ajuda en la prevenció de les malalties cardiovasculars.
  • Ajuda a reduir la pressió arterial.
  • Evita certs tipus de càncer també.

En resum, l’aeròbic crema el seu greix i pot donar lloc a una actitud més positiva envers la vida.

Els exercicis aeròbics es poden donar en classes de grup al gimnàs o en els parcs de la teva ciutat. El Zumba, les caminades ràpides, trotar i córrer també són activitats aeròbiques. No fa falta tenir molt temps, ni molts diners per anar al gimnàs, també es pot practicar des de casa, és molt senzill: tu decideixes el ritme e intensitat. Anima’t a incloure’ls en el teu pla de benestar total.

Des des les biblioteques t’oferim un recull de bibliografia que t’ajudaran a conèixer millor aquest esport.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s