Ansietat durant els exàmens? 5 consells per a vèncer-la!

by CollegeDegrees360
by CollegeDegrees360

La revista Muy interesante d’aquest mes de juny ens ofereix un article on s’analitza aquest tema. Algunes persones pateixen dolor d’estomac, cansament, mal de cap i, fins i tot, nàusees en època d’exàmens. Els responsables d’aquests símptomes no són altres que els exàmens que es manifesten fisiològicament en forma d’ansietat. Experts de la Universidad de Salamanca (Espanya) plantegen una sèrie de consells per a evitar que disminueixi la nostra atenció i concentració en aquesta època.

Sentir una mica d’ansietat és normal però si això ens duu a la pèrdua de l’autocontrol durant l’estudi, es torna un problema. L’ansietat ens porta a menjar massa o tot el contrari, a mossegar-nos les ungles o fins i tot a accentuar tics nerviosos como tocar-se el cabell o moure les cames de forma incontrolada. Això és, quan l’ansietat es torna irracional. L’ansietat irracional (a causa d’una activació excessiva del sistema nerviós simpàtic) provoca preocupació excessiva i de forma constant. Els més afectats són generalment, els perfeccionistes i més exigents amb les seves notes. Dormen malament, es mostren irritables, no rendeixen durant el dia els pensaments que tenen en el seu cap solen ser negatius.

Alguns consells per dominar l’ansietat durant els exàmens:

1.- RESPIRACIÓ CONTROLADA (Practicar la respiració de forma completa i profunda, la qual cosa ens ajudarà a relaxar-nos).

2.- RELAXACIÓ PROGRESSIVA (Consisteix en tensar diferents grups de músculs que, soltant-los posteriorment, ens porta a un estat de relaxació que ens ajudarà a no estressar-nos).

3.- CONTROLAR ELS NOSTRES PENSAMENTS (Localitzar aquells pensaments que interfereixen negativament en el nostre rendiment personal).

4.- DESMANTELLAR ELS MISSATGES NEGATIUS DEL NOSTRE PENSAMENT (Tot donant-los-hi el concepte necessari per tal que finalment ens resultin beneficiosos, p.e. “…no en tinc ni idea de com serà l’examen….per la qual cosa…a estudiar força!!!”

5.- Aturar ELS MISSATGES NEGATIUS (Si un cop localitzat el pensament negatiu no som capaços de donar-los-hi la volta per extreure la part positiva, intentarem noquejar-los i apartar-los a “terreny neutral”, és a dir, ja que no ens poden ser d’utilitat, intentar que siguin neutres…que no ens afectin o que ho facin el mínim possible).

I per quan acabeu els exàmens i tingueu més temps no deixeu de consultar la bibliografia que teniu disponible a la biblioteca.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s